Poliţist şi jandarmi acuzaţi de agresiune-Martie 2011

Ion Micu, fiul primarului comunei Vidra, acuză un poliţist din cadrul Postului de Poliţie din Boloteşti şi trei jandarmi că l-au agresat. El spune că aceştia l-au urmărit în trafic şi l-au încătuşat, după care i-au pulverizat în ochi spray iritant, apoi l-au bătut şi l-au ameninţat cu pistolul. Poliţia şi jandarmeria recunosc faptul că s-a folosit spray-ul iritant lacrimogen şi că bărbatul a fost încătuşat, dar susţin că ei au fost cei ameninţaţi.
Incidentul s-a produs sâmbătă seara, în jurul orei 23.00, la ieşirea din Boloteşti. Ion Micu spune că un amic de-al său, care se afla într-un autoturism ce circula în faţa sa, a fost oprit în trafic. „L-a oprit pe el şi pentru că nu avea centura şi avea o persoană în plus, l-a sancţionat. Eu am mers la post, am ciocănit, iar în momentul în care mi s-a spus da, am intrat. L-au testat cu fiola şi l-am auzit pe poliţist vorbind la telefon şi spunea cuiva că nu poate să-i facă nimic, pentru că nu poate dovedi nimic în instanţă cu fiola. Mi-au spus că îl duc la Focşani, ca să-l testeze. A fost o discuţie fără probleme, am ieşit din post, m-am urcat în maşină şi am plecat. În urma mea, la un minut- două au plecat şi ei. Am văzut maşina cu semnalele luminoase, iar când s-au apropiat de mine, au dat drumul şi la cele sonore. Nu ştiam dacă vor să mă oprească pe mine“, a povestit Ion Micu. A tras pe dreapta şi a coborât din maşină, aşteptând să fie legitimat, moment în care a început calvarul. „L-am auzit pe poliţist când le-a spus jandarmilor să mă încătuşeze. Am întrebat ce am făcut şi i-am rugat să mă lase în pace, că nu am făcut nimic. Am încercat să le spun că le dau tot numai să mă lase în pace, iar când mă chinuiam să scot actele din buzunar, m-au tras în spatele maşinii şi am auzit «stai că te împuşc», iar poliţistul avea arma îndreptată spre mine. Apoi, m-a pus cu mâinile pe portbagaj, jandarmii mi-au pus mâinile la spate şi m-au încătuşat. Poliţistul a plecat la maşină, apoi s-a întors cu pistolul în mâna stângă şi cu mâna dreaptă la spate. Le-a spus să mă întoarcă şi atunci mi-a dat cu spray, deşi eram încătuşat. În timp ce eu strigam «ajutor», unul dintre jandarmi mi-a pus mâna la gură, iar altul mă lovea cu picioarele“, a adăugat Micu.
Întâmplarea a fost filmată, în parte, de prietenul lui Micu, care era în maşina jandarmeriei. Ion Micu susţine că poliţistul, care s-a comportat ca un şerif în Vestul Sălba-tic, i-a luat telefoanele şi tot ce avea, familia fiind anunţată despre cele întâmplate de un prieten.

Ion Micu a ajuns la spital

Poliţistul, Ion Micu şi amicul său au fost preluaţi de o dubă a Jandarmeriei şi aduşi la Focşani, pentru a li se recolta probe. Şoferii au fost testaţi cu etilotestul, iar rezultatele au fost negative în ambele cazuri. După aceasta, cei doi au fost lăsaţi să plece.
Ion Micu a ajuns însă la spital, unde a fost diagnosticat, printre altele, cu arsură de cornee. „Am ajuns la Urgenţe şi am certificat medico-legal pe care scrie că am arsură cornee ochi drept după contact cu substanţă iritantă, traumatism cranio cerebral închis, agresiune torace şi insuficienţă respiratorie uşoară“, a adăugat Micu. El vrea să se adreseze instituţiilor abilitate pentru a i se face dreptate. Pentru a-şi proba spusele, omul va ataşa plângerilor şi dovezile video, din care ar reieşi că a fost agresat.

Acuzaţii negate

Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Vrancea, subinspectorul Cătălina Olteanu, bărbatul ar fi fost recalcitrant, motiv pentru care s-a folosit spray-ul iritant lacrimogen şi abia după aceea a fost încătuşat. Potrivit informaţiilor oferite de biroul de presă al IPJ Vrancea, în jurul orei 23.00, un dispozitiv mixt format din poliţişti şi jandarmi, care patrulau pe raza comunei Boloteşti, a oprit în trafic un autoturism marca Dacia pentru verificări. Şoferul nu ar fi avut cuplată centura de siguranţă, iar pe bancheta din spate se aflau patru persoane. Şoferul s-a ales cu amendă, dar şi cu un avertisment.
În momentul în care i-a înmânat procesul verbal, poliţistului i s-a părut că şoferul emana halenă alcoolică, motiv pentru care l-a condus la postul de poliţie. Între timp, acolo ar fi ajuns şi un bărbat din Vidra, prieten cu şoferul Daciei. „După incidentul de la postul de poliţie, persoana în cauză (Ion Micu-n.r.) a fost oprită în trafic pe raza localităţii Boloteşti. Acesta a început să adreseze injurii. Timp ce 15 minute s-a încercat calmarea acestuia şi pentru că nu s-a reuşit, s-a folosit spray-ul iritant lacrimogen, după care bărbatul a fost încătuşat. Ulterior, bărbatul din Vidra, dar şi şoferul care fusese sancţio-nat pentru neportul centurii de siguranţă au fost conduşi la spital, pentru a li se recolta probe de sânge. La spital, cei doi au fost testaţi cu etilotestul, iar rezultatele au fost negative în ambele cazuri“, a precizat subinspectorul Cătălina Olteanu,

Şi reprezentanţii IJJ Vrancea au negat faptul că bărbatul ar fi fost lovit de cei care erau în acţiune. „Desfăşurăm acţiuni cu poliţia în baza unui protocol de cola-borare. Pe raza localităţii Boloteşti au fost înregistrate mai multe incidente, motiv pentru care au fost solicitaţi să participe la acţiuni. Jandarmii doar au venit în sprijinul poliţiei şi nu au lovit persoana în cauză“, a precizat căpitan Sorin Hunea, purtătorul de cuvânt al IJJ Vrancea.

Sursa: Monitorul de Vrancea

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Parteneri

ClickLink.ro Blog

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Masini de Masini Rete Culinare